Cesta ke štíhlé postavě spočívá ve variabilitě cvičení

Můžete každý den skákat přes švihadlo, běhat denně dlouhé tratě a beztak nedocílíte štíhlé postavy. Budete oplývat dobrou fyzičkou, ale ručička na váze bude ukazovat stále stejné číslo. Náročnou jednotvárnou aktivitou získáte dobrou vytrvalost, ale zároveň i svalový návyk na monotónní zátěž. Výsledkem tak bude, že usazené tukové polštářky budou nehybně nadále na stejném místě. Podstata tkví ve varibialitě!
 ženy na aerobiku
Pravidla pro efektivní pohyb a spálení tuku
 

  1. Základ spočívá věnování a provozování odlišných sportovních činností, tj. střídání vícero cvičení. Konkrétně pro efektivní spalování tukových buněk v lidském těle je ideální tzv. kruhový trénink. Záměrem kruhového tréninku je zapojení veškerých svalů prostřednictvím střídání posilovacího cvičení s kardio dynamickým cvičením. Ideální je věnovat se cvičení a kombinaci půl hodiny a hodinu a to třikrát týdně. Tímto je efektivita v rámci získání rychlejšího bazálního metabolismu a tím tak svaly budou účinněji spalovat tuky po celý den! Velmi pozitivní je, že při dodržení střídání cvičení či docházení do tělocvičny a věnování se kruhovému tréninku, se velmi brzy dostaví viditelné výsledky.

 bojový trenink

  1. Kontrola tepu– s efektivním spalováním tuků velmi úzce souvisí tepová frekvence. Je importantní, aby tepová frekvence odpovídala vašim subjektivním potřebám. Přijatelná hladina není zrovna nejsnadněji zjistitelnou hodnotou. Ideální je nechat si tuto hladinu vypočítat odborníkem. Na internetu je sice dostupná i online kalkulačka. Zásadní je kombinovat aerobní a anaerobní fyzickou aktivitu, tak se dostanete na svou potřebnou frekvenci během nejkratší doby.

 

  1. Cvičení ráno či v dopoledních hodinách– dokonce dle odborných studií je avizováno, že pro sportovní aktivity je ideální čas mezi šestou a osmou hodinou ráno. Je to způsobeno tím, že po noci a kvalitním spánku je organismus nejlépe odpočinutý. Cvičení ve výše uvedeném čase má pozitivní vliv na účinnější spalování tuků než je tomu v rámci jiné denní doby. Nicméně samozřejmě ne každý může cvičit ráno.

 tančení zumby

  1. Tipy na zpestření cvičení– nejdůležitější je vyvarování se jednotvárnosti v rámci cvičení. Dnes je možnost využít i ve fitku různé cvičební aktivity, jako je například zumba, pilates, TRX či jumping. Ale nejen pro rok 2018 je tu řada dalších velmi zajímavých pohybových aktivit. Za zmínku určitě stojí třeba takové cvičení mající název Bollyrobics. Jedná se o cvičení, které navazuje na velmi úspěšnou zumbu. Jen je rozdíl v původu, neboť zde se nejedná o kořeny v latinskoamerickém tanci, ale tradiční rytmické pohyby z Bollywoodu. Kdo preferuje bojové umění, tanec i relaxaci, tak jistě vyzkouší cvičení zvané Nia. Trendy sport ze Spojených států amerických v sobě kombinuje prvky jógy, tai-či i pilatesu. Výsledkem je poté lepší koordinace, zlepšení krevního oběhu a má velmi pozitivní vliv na celkový zdravotní stav.
Cesta ke štíhlé postavě spočívá ve variabilitě cvičení
3 (60%)2